Sidst opdateret den

Vil du også have en mere fyldig røv? For bare ti år siden ville det spørgsmål have vakt harme, men der er sket noget, og vores idealbillede af kroppen har ændret sig, så det nu er noget, mange mennesker ser som en del af deres ønskekrop.

Desværre er det ikke alle, der er udstyret med en proportionelt stor ende fra naturens side. Heldigvis er det ikke særligt svært at gøre noget ved. Det kræver ikke meget mere end en smule træning og dedikation, og det eneste udstyr du skal bruge har været her siden 80’erne.

Her får du en gennemgang af de mest anmelderroste step up bænke, så du hurtigt kan komme i gang med at få opstrammet din bagdel.

Læs også: Test af træningsribber

Opsummeret: Her er de bedste

Viking Pro AR Rower

Skarpeste netpris: 11.995,00 kr.

Realistisk ro oplevelse

Lækkert og elegant design

Tung, robust og stabil

Your Text

Bedst i kvalitet

Abilica premium toprower

Bedste netpris: -0,03 kr.

Kvalitetsromaskine til alle niveauer

9 modstandsniveauer

Anbefalet af eksperter

Your Text

Vores anbefaling

Abilica WinRower 2.0

Bedste netpris: 3.995,00 kr.

Robust og stabil romaskine til prisen

Motiverende funktioner på smart display

Stor aluminium glideskinne

Bedst til prisen

Det er dog ikke nødvændigt at du træffer en hurtig beslutning. Læs med nedenunder, hvor der er endnu flere valgmuligheder, og hvor produkterne er uddybet.

Abilica Step Up Pro – anmelderrost stepbænk

Abilica Step Up Pro er et stepbræt, der er designet til at stramme op i bagdel, lår og lægge, og det giver dig en let vej til en god og hurtig konditionstræning med en høj kalorieforbrænding, og som en bonus får du også trænet din koordinationsevne, samtidig med at du træner kroppen.

Om

Abilica Step Up Pro er et stepbræt med en relativt stor overflade på 32 x 90 cm, hvilket betyder, at det passer glimrende til alle – også dem der har lidt større fødder end gennemsnittet. Stepbrættet kan ligeledes indstilles i to forskellige højder, hvilket gør, at du kan variere din træning, og samtidig giver det dig også en blødere start, hvis du starter med den laveste indstilling.

Stepbrættets overflade er gummibelagt, hvilket giver dig et rigtig godt fodfæste, og det er lavet i en plasttype, der dæmper stødet fra dit trin, hvilket gør det ekstra skånsomt til dårlige knæ. Stepbrættet står stabilt på gulvet, og der medfølger en række træningsprogrammer, der gør, at du hurtigt kan komme i gang.

Abilica Step Up Pro er ligeledes et glimrende indkøb til fitnesscentre og lignende, der er interesserede i at afholde dedikerede stephold, da det er et ret småt stepbræt, der ligeledes er let at stable.

Tilbehør

Abilica har udviklet et sæt højdeklodser, der kan købes ved siden af dit stepbræt, så du kan øge højden yderligere lidt for lidt, i takt med at du bliver stærkere og stærkere. Hvert sæt klodser øger højden på stepbrættet med 5 cm, og der følger et sæt lille klodser med allerede, når du køber stepbrættet.

Specifikationer

  • Længde x bredde x højde: 90 x 32 x 13 cm.
  • Medfølgende højdeklodser, der kan øge højde til 18 cm.
  • Skridsikker konstruktion.
  • Lavet i en blødere plasttype, der er skånsom overfor dårlige knæ.

FORHANDLER

TOTAL PRIS

GÅ TIL

Aerobic Fitness Stepbænk – bedst til prisen

For nogen er der en ting, der er vigtigere end alt andet, når det kommer til træningsudstyr, og det er prisen. Heldigvis behøver stepbræt pris og kvalitet ikke altid at være sammenhængende, og det er i høj grad tilfældet med denne Aerobic Fitness Stepbænk, der i sandhed er bedst til prisen.

Om

Dette stepbræt er i høj grad lavet i en kvalitet, der er så god, at den trygt kan bruges i fitnesscentre. Så her er der i sandhed tale om et stepbræt, hvor pris og kvalitet går op i en højere enhed. Stepbrættet er holdt i sort og hvid, hvilket gør det neutralt at se på, så det er nemt at gemme væk under skrivebordet.

Størrelser

Stepbrættet er lavet i to størrelser, hvilket betyder, at du kan vælge det, der passer allerbedst til dig, og begge størrelser kan indstilles i flere højder.

Det store bræt kan bære helt op til 300 kg, det er udstyret med et skridsikkert underlag, og det kan indstilles i højden til enten 15 cm, 20 cm eller 25 cm, og det har ligeledes et mål på 95 x 38 x 15 cm, når det er foldet sammen.

Det lille bræt er en del mindre, men det kan alligevel bære op til 200 kg, hvilket er ret imponerende, når man tænker på, at det skal fordeles på 70 x 28 x 12,5 cm, når det er foldet sammen. Ligeledes er der justeret lidt på højdejusteringen, så det i stedet for at variere mellem 15, 20 og 25 cm skifter imellem 12,5, 18 og 23 cm.

Specifikationer for den lille model

  • Længde x bredde x højde: 70 x 28 x 12,5 cm.
  • Integreret højdejustering giver mulighed for en varieret træning.
  • Skridsikker overflade.
  • Maksimal belastning på 200 kg.

Specifikationer for den store model

  • Længde x bredde x højde: 95 x 38 x 15 cm.
  • Integreret højdejustering giver mulighed for en varieret træning.
  • Skridsikker overflade.
  • Maksimal belastning på 300 kg.

FORHANDLER

TOTAL PRIS

GÅ TIL

Stepbænk køb – Ideelt til hjemmetræning

Hvis du ikke bryder dig om at skulle træne i et fitnesscenter sammen med en masse fremmede mennesker, så er du ikke alene, og i det tilfælde, så er det en enormt fornuftig investering at købe en stepbænk. Typisk kan du nemt få en stepbænk billigt, selv hvis den ikke er købt som et godt stepbræt tilbud.
Men hvis du vil være helt sikker på at få den bedste pris, er det en god ide at holde øje med stepbænk tilbud.

Samtidig får du mulighed for at træne en lang række ting som kondition, kredsløb, balance og styrke – alt sammen ved brugen af det ene træningsapparat. Nemmere bliver det ikke.

Step rigtigt

Der findes mange forskellige øvelser, der kan laves på stepbræt, men det allervigtigste er sådan set ikke, hvilke øvelser du laver, det vigtigste er, at du laver øvelserne rigtigt. Derfor er det også vigtigt, at du starte med at lave øvelserne langsomt, indtil du bliver tryg ved at sætte tempoet op.

Her er en kort tjekliste til, hvad du skal være opmærksom på, når du laver øvelser på et stepbræt:

  • Sørg for at træde på midten af bænken, og at hele foden er inde. Du må ikke stå på tåspidserne med hælen hængende udover kanten.
  • Step ned med hele foden. Din fod skal rulle tilbage på gulvet i rækkefølge tå, fodballe, hæl og til sidste skal vægten være fordelt over hele foden.
  • Step på tæerne giver problemer med læg og skinneben.
  • Start med fødderne tæt på bænken. En god tommelfingerregel er, at de skal være indenfor en fodlængde af bænken.
  • Step med en god kropsholdning; step med brystet fremme.
  • Step roligt og uden at trampe. Du skal have kontrol over dine bevægelser.
  • Step i et tempo, hvor du bibeholder kontrollen over dine bevægelser.

Stepbræt øvelser

Når du har foretaget dit stepbræt køb, er det på tide at komme i gang med nogle stepbræt øvelser.

Basisstep: Et basisstep går ud på at du træder op på bænken og ned igen i rækkefølgen højre fod op, venstre fod op, højre fod ned, venstre fod ned. Efter mellem 1-3 minutter skifter du ben, så du starter med det modsatte ben.

Knæløft: Knæløft træner forlår baglår og balder. Du skal starte med at træde op med den ene fod, hvorefter du løfter det andet ben i et højt knæløft uden at træde på stepbrættet og så træder tilbage på gulvet. Øvelsen foregår i rækkefølgen højre fod op, venstre knæløft, venstre fod ned, højre fod ned. Undervejs er det vigtigt at skifte startben og slutben, så du får en ligeligt fordel træning.

Hælspark: Hælspark har fokus på baglår og bagdel. Træd op med det første ben, og løft hælen fra det andet ben op så den rammer din balle, inden du træder tilbage igen. Øvelsen foregår i rækkefølgen højre fod op, venstre hælspark, venstre fod ned, højre fod ned. Undervejs er det vigtigt at skifte startben og slutben, så du får en ligeligt fordel træning.

Se også artiklerne: Test af træningsribber

Se også Guide til stepbænk højde i steptræning og step up skrevet af marinaaagaardblog.com.

Denne side er anmeldt af: Emil A. Karlsen 10/10

This post has a rating of 4.63 stars based on 24 reviews from our users.
Rate this post
Forfatter

Alexander er passioneret inden for fitness, og dyrker vægtløftning dagligt. Han har flere års erfaring med fitness, og en høj kendskab til alle typer formål med træning. Alexander er redaktør hos Obsidian Media ApS

Skriv en kommentar